Sunday 9 January 2011

Kulinaariaktedraal

Paistab, et minu kana-katsetused olid suht-koht onnestunud (voi peab paika ema ammuoledud tode et kana on voimatu tuksi keerata). Eile ohtul ta seda ei puutunud (noh, ega ise ka suurt ohtul pool 10 ahjukana ei taha, kui just pole pohmellist tingitud munchies), aga tana hommikul oli minu suureks yllatuseks poolest kanast ainult luukere alles (mina magasin tana suisa poole 11ni. Nick pidi juba 9ks jalkas olema. Hooaeg on avatud :( Minust saab taaskord jalkalesk kahel paeval ndls). Ju siis was alright.
Kaisin tana korraks toojuurest labi, andsin esialgse puhkuseavalduse sisse, saaks vahemalt kuni septembrini asjad paikka, hiljem vaatab seda aasta teist poolt. Jama on ju see, et tervele poele on ette nahtud igaks perioodiks teatud holiday allowance, millest yle minna ei tohi. Ehk siis kui kassiirid Jane ja Joe samal ndl puhkama tahavad minna, siis koik ei saa.. saab see kes ees.
Kiiremas korras vaiksed shoppingu dretid ka, tuli tuju natuke kokata. Oi kuidas mulle meeldib ilma Nickita poes kaia.Kaasa arvatud toidupoes. Vahemalt ei ahista sind keegi iga 5 minsa tagant et "are we done yet?!".
Miskist varajasemast ajast jaid hingele kripeldama tomati ja parmesani muffinid. Motlesin, et proovin.
Koju joudes oli muidugi see "meeldiv" yllatus - retsept on metric system, minul aga koik moodunoud imeprialis. Teisendamisega jain janni sest ei suutnud 5 dl jahu ymber kohandada.. sest noh, puuduvad konkreetsed moodunoud (olen siiamaani ilma hakkama saanud, kovasti teisendamist jms, aga ikkagi).  Kg/g saan oz/lbp juba suht ok hakkama, aga 5dl jahuga jain hatta. Umbkaudu maletasin kui suur see 1dl sinine moodunou kodus oli. Lisaks kerge guugeldamine ka juurde. Minu nagemismalu ja guugeldamistulemus olid muidugi kardinaalselt erinevad, katsusin siis kompromissida ja tegin 50/50 malu ja foorumit.
Vaike koostisainete improvisatsioon ka muidugi.. oliivid valja, toiduoli asemel oliivioli... riivitud porgandit ja sibulat ka omaloomingu korras sisse. Tavalise toorjuustu asemel garlic&herb variant, oregaano, basiilik, salvei.. nipet-napet yht ja teist.. ja originaalretesptist oli aint idee alles.
Lopptulemus oli minu jaoks suht pettumus. Taigen jai tekstuurilt liiga... ma ei tea, konsistents tundus kuidagi vale, liiga vedela parmitaignalik. (Note to self: Homme lahen vaatan -vahemalt ei ole poed juba kell 4 kinni- kas saan miskit normaalsemat moodunoud,mille abil desiliitrid kergemini tuleksid.) Kypseda ka teised selle instrueeritud 20minsa jooksul ei tahtnud, sest muffinid polnud selleks ajaks pohjani labi kypsenud. Pohjad olid kuidagi vedelad, samas mitte toores. Toenaoliselt panin oli ja toorjuustu rohkem kui vaja oli (samas taigna konsistentsist seda kyl arvata ei oleks osanud), voi oleks pidanud purustatud tomateid kovasti norutama. Igatahes.. lasin teised 20minsa veelotsa, ja siis oli okeim. Maitselt oli umbes nagu pizza, I guess. Mind jattis suht tuimaks, kukerpalle ei teinud. VOIB OLLA proovin siis uuesti kui koik vajalikud moodunoud (voi paikapidavad teisaldusmeetodid) olemas. Nickile jalle suht meeldisid. Imelik. Enamuse ajast on s**anokats. Seda ma talle ju muidugi ei maininud, et kogu retseptis kasutasin vaid pool tl soola, ylejaanud tuli maitseainetest ja juustust. Ma ei kannata kuidas enamikus kordades toidule soola peale valatakse ilma eelnevalt isegi maitsemata.
Ja kuna kanast oli ainult pool korjust alles, siis sellest sai makaroni-kana salat. Oi kuidas mulle konservmais ei meeldi, aga noh, monele meeldib. Mina nokin maisi samamoodi valja, nagu omal ajal kartulisaltist konservherned.

Homme on meie "telekommuniaktsiooni"saaga viimane tahtpaev. Ootan ponevusega, kas ja mis siis seekord untsu lahevad :p
Never a boring day :)

1 comment:

  1. Lõbus!
    Mul kipub teisendamisega olema pigem see häda, et kõik retseptis on niimitu cup'i seda ja pool cup'i toda.. ja ma siis leiutan, kui suur see cup olla võiks. Mu keskmine teekruus umbes kärab, suhte saab vähemasti õige.
    Aga ma tegin eile kala. Turult määriti kaela mingid silgud. Nagu ikka, ma esimese pakkumise peale viisakalt naeratades püüdsin ära öelda, aga see mõjub kreeklasele ainult julgustavalt - nooooo võta ikkkaa!!! Ja siis sai poolest kilost kaalu peal kärmelt kilo - ainult viis eurot, no võta, võta! No ei ole minust neile vastast!
    Ja et siis kuidas küpsetada? Küsin ühelt naabrinaiselt - ei tema kala ei küpseta, teine naabrinaine polnud kodus. Võtsin siis raamatu ette ja hakaksin otsast pusima. Tulemus tuli väga hea aga maru palju väikeseid luid on, lapsed väga ei hooli. Tatrapuder on nendega ikka kindla peale minek :P

    ReplyDelete